Dezvoltare personală Sănătate

10 trucuri pentru a adormi mai ușor

iulie 28, 2010

Distribuie!

Sa dormi suficient este esential, deprivarea de somn poate avea urmari foarte grave, ducand uneori chiar la moarte. Cu toate acestea o persoana obisnuita doarme in medie mai putin decat este necesar pentru ca organismul sa functionezein mod adecvat.

Cand nu dormi suficient esti mai putin productiv, devii morocanos, irascibil, nefericit si nu iti poti duce la indeplinire obiectivele. Pentru o calitate mai buna a vietii este necesar sa te odihnesti cat trebuie. Uneori insa, oricat de obosit si epuizat te-ai simti, somnul intarzie sa apara.

Ce sa faci in astfel de cazuri?

Cum sa faci sa dormi profund si sa te trezesti odihnit, energic si gata de actiune?

Iata cateva metode care pot fi de folos in acest proces:

1. Citeste o carte. Incepe sa citesti inainte sa mergi la culcare si continua pana te simti somnoros.

2. Fa o baie relaxanta. Doar stai intins in cada si relaxeaza-te pentru un timp. Somnul va veni mai usor.

3. Bea o cana de lapte. Laptele contine aminoacizi care te ajuta sa adormi mai repede. Daca bei cu o ora inainte sa mergi la culcare, sigur te va ajuta.

4. Tine ochii inchisi. Cand te chinui sa adormi de ceva vreme fara rezultat insa, se pare ca tot ce poti sa faci este sa privesti in gol. Dar faptul ca iti tii ochii deschisi, fie ca te holbezi la tavan fie ca te uiti la televizor, iti poate afecta somnul. De fapt, acesta este un pas important de urmat cand vrei sa ai parte de un somn odihnitor, asa ca incearca sa nu deschizi ochii odata ce i-ai inchis.

5.  Spala-te pe dinti. Suna ciudat? Uneori lucrurile marunte te tin treaz noapte asa ca gandeste-te sa-ti speli dintii si fata inainte de culcare. Pielea si dintii tai iti vor multumi, iar daca faci asta in fiecare seara va deveni o rutina.

6. Fa exercitii. Asigura-te ca faci suficiente exercitii fizice. Fie ca mergi pe jos, alergi, inoti sau faci orice alt fel de miscare, pe langa faptul ca este bine pentru sanatate, vei obosi mai repede, prin urmare vei si adormi mai usor.

7. Asculta muzica. Muzica iti relaxeaza mintea si te transpune intr-o stare spirituala benefica pentru un somn de durata.

8. Numara oite. Poate este o metoda invechita si amuzanta dar te tine concentrat si indeparteaza gandurile care insista sa-ti ramana in minte, acolo unde nu sunt dorite.

9. Nu consuma alcool. Nu te lasa prada tentatiei de a bea alcool cu gandul ca vei dormi mai bine daca faci asta. Te vei deshidrata si te vei trezi des peste noapte pentru ca iti va fi sete.

10. Patul tau trebuie sa fie intr-o conditie buna. Asigura-te ca salteaua este ferma si iti poate sustine trupul. O saltea moale poate deveni incomoda.

Sper ca aceste trucuri te vor ajuta sa adormi mai usor si sa ai parte de un somn lung si odihnitor, sa te trezesti plin de vitalitate si cu suficienta energie pentru intreaga zi. Iar daca ti se pare util acest articol, te invit sa dai Like si Share pe profilul tau de Facebook.

Pentru vindecare emoțională, pentru echilibrare interioară prin psihoterapie și hipnoză, mă găsești pe contact@andreeasavulescu.ro

Pun accent pe educație, așa că te rog distribuie acest articol! Poți să vizitezi paginile de Facebook Psihoterapeut Andreea Săvulescu și instagram @psihoterapeutandreeasavulescu și de acceptare a sinelui, depășește-ți blocajele emoționale și descoperă fericirea adevărată, în cele două cărți ale mele, Ziua în care m-am iubit cu adevărat și Trăiește autentic! Lecții de fericire de la un psihoterapeut, pe care le poți comanda la preț promoțional, de aici: Pachet Bookzone Andreea Săvulescu!

Și nu uita, în aceste vremuri incerte, reușim împreună!

Îți mulțumesc și te îmbrăţişez cu drag,

Andreea

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply